wtorek, 28 lipca 2015

KUPIEC - zawód XXI wieku

Ludziom niezwiązanym ze światem mody może się to wydawać kuriozalne, natomiast niejedna stylistka marzy o spełnianiu się w tym fachu. ''Bajerzy'' z luksusowych domów handlowych i portali, bo o nich mowa, do niedawna pozostawali w cieniu, dziś stali się ikonami stylu. Są ciągle w ruchu. Można ich porównać do dawnych kupców wędrujących szlakiem handlowym, tyle że ci współcześni wędrują pomiędzy najważniejszymi miastami mody. Zakupy to ich specjalność. Na tygodniach mody są ''bogami''. Pod wejścia podwożeni są limuzynami, zasiadają w pierwszych rzędach na pokazach. Każdy projektant zabiega, aby kupili oni całą jego kolekcję - od tego zależy jej sukces bądź porażka. Kupcy - szare eminencje współczesnej mody, choć dość długo na ich temat nic się nie mówiło. W chwili obecnej są gwiazdami, pisze się o nich, podąża za każdym ich krokiem. Blogi ukazujące modę z ulic kreują ich na nowe ikony stylu.
Ich rola jest ogromna, ponieważ domy mody nie sprzedają swoich kolekcji tylko we flagowych butikach. Znaczna część z ich zysków pochodzi z luksusowych multibrandowych sklepów i wielkich domów towarowych. Wpływ na to mają również portale internetowe. Z roku na rok obserwuje się wzrastającą sprzedaż w modnych e-sklepach. To właśnie KUPCY decydują jakie rzeczy, w jakiej ilości będą tam sprzedawane. To oni kreują ''modę'' dostępną dla wszystkich ludzi. Operują milionami dolarów należącymi do koncernów. Ich decyzje muszą być dokładnie przeanalizowane. Najmniejszy błąd może ich wiele kosztować.
''Bajerzy'' nie podejmują swoich decyzji na pokazach, wyjątkowo dla nich organizowane są spotkania, kilka dni po wydarzeniu w specjalnie przygotowanych showroomach. Mają oni możliwość dokładnego przejrzenia kolekcji.
Helena Goworek w swojej książce ,,Fashion Buying'' mówi, że doskonały kupiec to taki, który jest kreatywny, stanowczy, zmotywowany i elastyczny. Ta praca wymaga wielu poświęceń i jeszcze więcej zaangażowania. Życie na walizkach, w różnych strefach czasowych, dziesiątki spotkań dziennie.
Ci ludzie przemierzają świat w poszukiwaniu najbardziej stylowych ubrań. Oto sylwetki kilku z nich:

1. Sarah Rutson - wiceszefowa sekcji zakupów w portalu Net-a-porter.com

2. Tiffany Hsu - kupiec londyńskiego domu towarowego Selfridges.

3. Tomoko Ogura - Kieruje działem mody w domu handlowym Barneys.

4. Linda Fargo - wiceszefowa domu handlowego Bergof Goodman.

5. Justin O'Shea - dyrektor do spraw zaopatrzenia portalu Mytheresa.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz